Oppsett kattem Cup 2017

Da er oppsettet for årets Kattem Cup er klart...

30.08.2017

 

Årsmøte 2017

Husk årsmøte 29. mars klokken 1900.

24.03.2017

 

Vår nye klubbkatalog 2017

Vi gleder oss til årets fotballsesong - og butikken er full av sesongens nyheter

21.03.2017

 

Dommeransvarlig

Klubben trenger nå en ny person som er ansvarlig for rekruttering og oppfølging av dommere

16.03.2017

 

Klubbhuset. Arbeidet går fremover!

Det legges ned mye jobb og stor innsats fra den flotte dugnadsgjengen som stiller opp for klubben når det nye klubbhuset skal ferdigstilles!

08.03.2017

 

Klubbhuset

Status og Info

21.02.2017

 

Årsmøte Kattem IL Fotball 2017

Innkalling til Årsmøte

21.02.2017

 

Ekstraordinært Årsmøte

Innkalling til Ekstraordinært Årsmøte

03.10.2016

 

Klubbhus

Kjøpte barnehagen for fem kroner – nå blir den klubbhus

01.09.2016

 

Breddeklubber fikk 25.000,-

Fire klubber fikk penger av Rosenborg og COOP Midt-Norge.

10.05.2016

 

Kampklare Kattem-Spillere på Grønnt dekke.

Fotballsesongen er godt i gang. Og gressmattene er grønnere enn på lenge. I Trondheim er de faktisk grønne hele vinteren igjennom. Kunstgressløftet har gitt nye dimensjoner til fotballen

02.05.2016

 

Årsmøte i Kattem IL Allianse

Innkalling til Årsmøte i Kattem IL Allianse.

29.03.2016

 

Ny hjemmeside

Vi har idag lansert ny hjemmeside i Kattem IL Fotball

03.12.2015

 

Etterlysning

Vi ønsker flere bidragsytere

02.12.2015

 

Ny Daglig Leder Kattem Fotball

Vi ønsker med dette å informere om at vi har ansatt ny Daglig leder i Kattem Fotball.

09.11.2015

 

Kjempeinnsats av Gutter 03

Det er ikke bare på banen vårt Gutter 03-lag gjør det bra. Laget har nå arrangert flaskeinnsamling og fått inn over 7000 kroner til kjøp av andeler i vår nye flotte 9erbane. I tillegg har foreldre på laget kjøpt andeler, slik at laget samlet har kjøpt 29 andeler i vår nye bane

06.10.2015

 

Oppdatert hallvaktliste for 2015 / 2016

Kattem fotball har vakt i Åsheimhallen alle ettermiddager (fom mandag tom torsdag) i uka. (Kattem Håndball har vakt i helgene). Dette gir gode inntekter til klubben! Dugnaden organiseres via tiltaksansvarlige i de forskjellige lagene.

03.09.2015

Drakter og utstyr

Spillerdrakter

Klubben vil fra og med 2014 skaffe drakter (inkludert keeperdrakter) til alle lag.

Ingen drakter skal ha spillernavn og oppmenn på lagene må sørge for å holde draktsettene fulltallige ved å hente inn trøyer fra de som slutter.

Alle drakter skal være blå og langermet, ha "Melhusbanken" på brystet, "Selvaag" på skuldre, og i tillegg logoer fra Nor-Contact  AS og Adidas.
Fra 1. januar 2018 skifter klubben hovedsponsor. Mer info rundt dette kommer.

I en overgangsperiode kan noen lag ha drakter med "gammel" reklame.
Spillerne dekker selv shorts og strømper. Det skal være hvite shorts og hvite strømper.

All annen felles bekledning (jakker, bukser, bager ..) må organiseres og kjøpes inn av lagene selv, med eller uten støtte fra lagskassa. Alt utstyr som kjøpes inn felles for laget skal være av merket Adidas. Trøyer (bortedrakter, treningstopper, overtrekksjakker..) skal ha klubblogo på brystet og evt Kattem på ryggen.


Alt kjøp av utstyr og bekledning som lagene gjør må skje gjennom Nor-Contact Sport AS. Klubben er forpliktet til et årlig uttak / kjøp for å opprettholde sponsoravtalen med Adidas. Ved kjøp hos Nor-Contact får man klubbrabatten på 20 %.
 

Om ønsket, kan lagene selv kjøpe inn bortedrakter. Bortedrakter skal i utgangspunktet være hvite, og også av merket Adidas. 
Ingen lag kan gjøre avtale om reklame/logo på bekledning uten at dette på forhånd er klarert med klubben. Hele laget må få tilbud om slike sponsede produkter.


Gjennomføring i praksis:

BARN (maks 12 lag, i dag er det 11)

Opp til og med 12 år vil klubben satse på å ha draktsett som byttes inn og går i arv.    Dette er den perioden barna vokser mest, og derfor trenger å bytte drakter relativt ofte. Spillerne kan i utgangspunktet bytte drakter ca annethvert år. Dersom drakten mistes, må spilleren selv dekke ny drakt.


UNGDOM
(maks 8 lag, i dag er det 6)

Her blir draktene gitt til spillerne til odel og eie. Vi samler i utgangspunktet ikke inn igjen drakter om noen slutter. De byttes ut med ca 2-3 års mellomrom. Her blir draktene brukt og vasket såpass mye at de blir utslitt. Det er også ganske liten utskiftning (ikke mange nye).

Hvert lag skal ha drakter med nummer som ikke overlapper. Dette kan skape problemer når vi har to eller flere årsklasser (Gutter/Jenter 16 (2 årsklasser) og Junior (3 årsklasser )). Dette kan til første orden løses med å gi annenhver årsklasse nummer fra 1-25 og 25-50.


VOKSEN
(maks 4 lag, i dag er det 3)

Disse vokser ikke, og vil også få draktene til odel og eie.  De trenger ikke å skiftes ut så ofte, men må fylles på når spillere rykker opp fra junior.

Det bør alltid foreligge noen reservedrakter i hvert sett slik at de som hospiterer opp på laget over kan låne en reservedrakt om nummeret de har også forekommer på laget over.

Det finnes følgende størrelser i drakter (4 for barn og 4 for voksen): Barn: 128 (8 år), 140 (10 år), 152 (12 år), 164 (14 år), Voksen: S, M, L, XL

Klær til trenere

Klubben skaffer treningstopp til alle trenere. Dette er trenernes egne. I tillegg får trenere for lag som trener om vinteren vinterjakker. Vinterjakkene skal leveres tilbake til klubben når treneren slutter.  

Baller

Klubben skaffer baller til lagene, ca 1 ball pr 2 spiller.  Dett er baller som trenerne tar vare på, gjerne ved å oppbevare ballene i et ballnett og ta dem med hjem. Om ballene oppbevares i brakka er det lettere å miste dem. Baller som forsvinner i løpet av sesongen må laget supplere / dekke selv.  Levetiden på en ball er ca 2 år.

Det er tre størrelser på baller:          3er baller t.o.m. 10 år

4er baller t.o.m. 14 år

5er baller f.o.m. 16 år

For 5er baller skilles det mellom treningsballer og matchballer, og lagene skal ha 1-2 matchballer (som er dyrere).

For lag som trener om vinteren når det er kuldegrader, kan det være nødvendig med egne vinterballer, særlig for de eldste. Det vil være sett med 4er og 5er vinterballer i brakka som brukes felles for alle lag. Det er viktig at alle disse ballene blir samlet inn og lagt tilbake i brakka etter treninga!

Annet utstyr

Nystartede lag får tildelt en "startpakke" fra klubben som i tillegg til spillertrøyer og baller også inneholder vester, kjegler, keeperhansker og førstehjelpsskrin (ett per 20 spillere). Etterhvert som laget får bedre økonomi (tilføres midler fra papirdugnad), skal det selv dekke supplering av keeperhansker, vester og kjegler, samt innhold I førstehjelpsskrinet.

August 2017, Kattem IL Fotballklubb, Henrik Hernes 

Levert av